MijnDNZB

Veelgestelde vragen

Selecteer een onderwerp

Over DNZB

In 2011 is DNZB gestart als serviceorganisatie in de zorg, waarmee we meer handen aan het bed voor hetzelfde geld wilden realiseren.

Vandaag de dag is DNZB een organisatie waar naast betaalbaarheid, de nadruk steeds meer is gaan liggen op kwaliteit en dienstverlening. Wij kunnen een optimale match maken tussen zzp’ers en verschillende zorginstellingen omdat wij samenwerken met kwalitatief goede zorgprofessionals. Persoonlijk contact met beide partijen staat bij ons hoog in het vaandel en vinden wij van essentieel belang. Met onze passie voor het vak en no-nonsense instelling, streven wij ernaar om de zzp´ers en zorginstellingen vertrouwen en continuïteit te bieden. Daarnaast blijven wij continu investeren in ons eigen ontwikkelde systeem, MijnDNZB, dat de mogelijkheid biedt om vraag en aanbod zorgvuldig en snel bij elkaar te brengen.

Mensen doen graag zaken met ons, omdat wij toegankelijk, eerlijk en oplossingsgericht zijn. In combinatie met MijnDNZB en onze persoonlijke dienstverlening, realiseren wij lange termijn samenwerkingen met onze opdrachtgevers.

Inmiddels hebben wij door het hele land eigen DNZB kantoren wat leidt tot meer flexibiliteit, betrokkenheid en betere bereikbaarheid. Hiermee kunnen wij een nog betere service en samenwerking bieden.

DNZB voert een strikt beleid ten aanzien van de kwaliteits- en documenteisen waar een zzp’er aan moet voldoen voordat de aanmelding afgerond kan worden. Als de zzp’er aan alle eisen voldoet, wordt er een intakegesprek ingepland waar wij persoonlijk kennismaken met elkaar. De verwachtingen van de samenwerking worden naar elkaar uitgesproken. Als de zzp’er eenmaal aan de slag is via DNZB, wordt er constant gemonitord of er aan onze voorwaarden wordt voldaan. Dit doen wij door in nauw contact te staan met de opdrachtgevers en de zzp’ers, maar ook door het dossier regelmatig te controleren.

DNZB is 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar voor zorginstellingen en zzp’ers. Zijn het zaken die kunnen wachten, dan vragen wij je om ons tijdens kantoortijden te bellen. Afmeldingen door zzp’ers worden alleen telefonisch afgehandeld. DNZB is ook per e-mail en whatsapp bereikbaar.

Aanmelden

Aanmelden bij DNZB kan via de aanmeldknop rechts boven in het scherm. 

De duur van het aanmeldproces ligt echter helemaal in jouw handen Als je alle documenten tijdig compleet hebt, dan kunnen wij direct een intake inplannen zodat je zo spoedig mogelijk aan de slag kan!

De bemiddelingskosten zijn 2,5% (exclusief BTW) van het door de zzp’er aan de zorgvrager gefactureerde bedrag. DNZB heeft hiervoor een ruim aanbod van diensten, gebruik maken van de MijnDNZB app, persoonlijke aandacht, service en een gegarandeerde uitbetaling.

Om via DNZB te werken vragen wij een helpende, een verzorgende of een verpleegkunde diploma. Ook zijn er mogelijkheden voor begeleiders.

Zonder diploma is het niet mogelijk om via DNZB aan de slag te gaan.

Om via DNZB aan de slag te kunnen hebben wij een aantal documenten van jou nodig. Zie thema pagina: zzp’er worden.

Ja, dat is mogelijk als je een diplomawaardering hebt. Het buitenlandse diploma kan je laten herwaarderen bij het IDW (International Credential Evaluation). Aanvraag kan je doen via IDW

Via DUO kan je een uittreksel opvragen van je diploma. Het DUO uittreksel kan je bij ons aanleveren als diploma.

Stap 1: Log in via MijnDNZB 

Stap 2: Klik op jouw profielnaam rechtsboven of op de drie streepjes en klik vervolgens op je profielnaam

Stap 3: Ga naar account

Stap 4: Ga naar documenten

Stap 5: Met het oranje plusje kan jij jouw ontbrekende document toevoegen en de geldigheidsduur aanpassen

Stap 6: Het document wordt door DNZB zo snel mogelijk gecontroleerd en goedgekeurd. Mocht er iets niet kloppen, dan nemen wij contact met jou op om de reden van afkeuren te bespreken.

Als je bent ingeschreven dan kan je je VOG aanvraag mailen naar recruitment@dnzb.nl. Vermeld hierbij je voorletters, achternaam en je opleiding.

De tarieven bespreken we tijdens de intake wanneer we een goed beeld hebben van de mogelijkheden voor jou. Tarieven worden afgesproken op basis van functieniveau en werkervaring.

Zzp'ers

De reguliere uitbetaling vindt uiterlijk de laatste werkdag van de opvolgende maand plaats. Daarnaast biedt DNZB de optie tot versnelde uitbetaling aan. Deze vindt uiterlijk de derde werkdag van de opvolgende maand plaats. Indien je gebruik wilt maken van een versnelde uitbetaling, dien je een mail te sturen naar administratie@dnzb.nl. De kosten hiervoor zijn 2% van het bedrag dat verdiend is.

Via onze website kan je de lange termijn opdrachten terug vinden. Staat jouw perfecte opdracht er niet tussen? Neem dan contact op met de intercedenten van DNZB.

Via de MijnDNZB-app kan je zelf kiezen welke dienst het beste voor jou uitkomt. Op deze manier kan jij zelf jouw rooster samenstellen. Ideaal!

In de MijnDNZB-app kan je onder het kopje ‘Administratie’ de facturen terugvinden. De facturen van de gewerkte diensten en de bemiddelingsfee facturen kunnen hier gedownload worden.

Afmeldingen nemen wij alleen telefonisch aan. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor afmeldingen. Mocht jij je buiten kantoortijden afmelden zorg dan dat de opdrachtgever ook op de hoogte is.

Stuur een e-mail met jouw verzoek voor het wijzigen van je rekeningnummer naar administratie@dnzb.nl.

Voor de Belastingdienst is het niet noodzakelijk om via verschillende zorgbemiddelaars aan de slag te gaan. Wel dien jij bij drie verschillende zorginstellingen diensten te hebben gewerkt. DNZB werkt met veel zorginstellingen samen en daarom hoef jij je geen zorgen te maken dat dit niet lukt.

Op jouw dienstenpagina declareer jij je dienst als je deze hebt gewerkt via de knop te declareren. Mochten jouw diensttijden afwijken zorg er dan voor dat de locatie dit noteert en noteer dit onder de dienstnotitie in MijnDNZB als je dienst declareert.

De diensten (persoonlijke gezondheidskundige verzorging van de mens) die je als zzp’er werkt zijn vrijgesteld van BTW. Over de bemiddelingskosten moet wel btw worden betaald. Omdat je als zzp’er werkzaam bent ontvang je geen jaaropgave. In MijnDNZB is het wel mogelijk om je facturen samen te voegen tot een jaaroverzicht. Heb je hier vragen over neem dan contact op met de administratie.

In MijnDNZB via dashboard kan jij zien hoeveel je verdiend hebt met je gewerkte diensten en de inschatting wat je met je vooruit ingeplande diensten in deze maand kan verdienen.

MijnDNZB

DNZB werkt met een online systeem: MijnDNZB. Hiermee wordt vraag en aanbod gedigitaliseerd. MijnDNZB is online beschikbaar als desktop versie en via de mobiele app. DNZB biedt zorginstellingen direct inzicht, via MijnDNZB, in de voor hen beschikbare zzp’ers. De zzp’er ziet de beschikbare opdrachten in MijnDNZB zodat hij de ideale werkweek kan creëren en gemakkelijk de diensten kan declareren/factureren.

Na het aanmelden ontvang je van ons een e-mail waarin instructies worden gegeven voor het aanmaken van een MijnDNZB account. Let op: deze link is maar 24 uur geldig!

Stap 1: Log in via: MijnDNZB

Stap 2: Klik op jouw profielnaam rechtsboven of op de drie streepjes en klik vervolgens op je profielnaam

Stap 3: Ga naar account

Stap 4: Ga naar documenten

Stap 5: Met het oranje plusje kan jij je ontbrekende document toevoegen en de geldigheidsduur aanpassen

Stap 6: Het document wordt door DNZB zo snel mogelijk geaccordeerd

Klik op https://mijn.dnzb.nl/password/forgot  Hier kan jij jouw wachtwoord opnieuw instellen.

Neem telefonisch contact op met jouw contactpersoon of vestiging zodat wij je verder kunnen helpen!