Wat vragen wij van jou als zzp'er voordat je aan de slag kan gaan via DNZB?

Wil je zelfstandig zorgprofessional worden? Om als zelfstandige in de zorg aan de slag te gaan via DNZB zijn er een aantal punten waar je over na moet denken… Lees hieronder verder!

Kamer van Koophandel

Het is van belang om het meest recente uittreksel van de Kamer van Koophandel toe te voegen in MijnDNZB. Let er op dat jouw persoonlijke gegevens op het uittreksel kloppen en dat jouw SBI code onder de gezondheidszorg valt.

BTW-id nummer

Na jouw inschrijving bij de Kamer van Koophandel ontvang je via een brief van de belastingdienst jouw btw-id nummer. Het btw-id nummer heeft DNZB nodig om jouw financiële gegevens compleet te maken.

Registratie Wet toetreding zorgaanbieders

Als zzp’er ben je vanaf 1 januari 2022 verplicht om als zorgaanbieder aangemeld te zijn bij de Wet toetreding zorgaanbieders (Wtza). Hiervoor moet je eerst een e-herkenning aanvragen op minimaal niveau eH3. Vervolgens kan je je aanmelden via toetreding zorgaanbieders waarna je de bijbehorende vragenlijst in moet vullen. Hierna ben je aangemeld in het zorgaanbiedersportaal.

Aansluiting klachtenfunctionaris en geschillencommissie

Een aansluiting bij een klachtenfunctionaris en geschillencommissie is wettelijk verplicht vanuit de Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz). Hierbij moet ook de module Wet zorg en dwang bij zitten. Tip: sluit je klachtenfunctionaris en geschillencommissie af bij zzp-er in de zorg!

Zakelijke rekeningnummer

Voor een zzp'er is het handig om een zakelijk rekeningnummer te hebben. Zo houd je jouw privé en zakelijke bankzaken goed gescheiden.

Bedrijfs- en beroepsaanprakelijkheidsverzekering

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten is verplicht als je wilt werken via DNZB. Hiermee ben je verzekerd voor het risico van aansprakelijkheid wanneer er schade bij anderen wordt veroorzaakt. Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering worden de gevolgen van jouw beroepsfouten in je werk gedekt. Het polisblad van de verzekering moet worden toegevoegd in MijnDNZB. Tip: sluit je verzekering af bij Sas Assurantiën.

Identificatie

Het is verplicht om een kopie van je geldige identiteitsbewijs of verblijfstitel toe te voegen aan je profiel.

CV

In MijnDNZB hebben wij een recent CV nodig. Zo kunnen wij je werkervaring bekijken en kunnen wij jou makkelijk voorstellen bij opdrachtgevers voor lange termijn opdrachten!

VOG

Bij jouw aanmelding hebben wij een geldige VOG nodig die is aangevraagd op het gezondheidsprofiel 45. De VOG mag niet ouder zijn dan drie maanden. Mocht je geen VOG of een verouderde VOG hebben dan kunnen wij een aanvraag voor jou klaarzetten; neem dan contact op met recruitment@dnzb.nl

Diploma

Om via DNZB aan de slag te gaan heb je na het behalen van jouw diploma minimaal 1 jaar werkervaring in de zorg nodig. Het diploma moet een zorg gerelateerd diploma zijn zoals helpende, verzorgende of verpleegkundige. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor begeleiders.

Bijscholing

Als helpende plus, verzorgende en verpleegkundige moet je bevoegd en bekwaam zijn. Elke 3 jaar moet er een bijscholing gevolgd worden van de verpleegtechnisch handelingen waarin theorie en praktijk behandeld worden. E-learning is niet voldoende.

Overeenkomst van opdracht

Het is van belang dat er een overeenkomst van opdracht wordt afgesloten tussen de opdrachtgever en de zzp'er. DNZB faciliteert dit door een overeenkomst van opdracht aan te bieden. Vanuit de belastingdienst wordt een overeenkomst van opdracht aangeraden waarin je laat zien als een zelfstandige zorgprofessional te werken en niet in een dienstverband.

BIG-registratie

Als verpleegkundige moet je BIG geregistreerd zijn. De BIG-registratie wordt bij de aanmelding gecontroleerd en ook gedurende de tijd dat je werkzaam via ons bent. Registreren kan via www.bigregistratie.nl 

Boekhouder

Het is aan te aanraden om een boekhouder in de arm te nemen die je helpt om jouw administratie op orde te houden. Hierdoor houd je tijd over om te doen wat jij wilt, namelijk zorg verlenen!

Gedragscode

Naast een aantal kwaliteitseisen die worden gesteld aan de zzp'er zijn er nog een aantal verwachtingen die wij hebben van een zzp'er. De gedragscode wordt tijdens de intake met je besproken en houdt in dat je als zzp'er je verantwoordelijkheid neemt, een professionele houding hebt, uitstekend kan samenwerken, om kan gaan met feedback en een flexibele houding hebt.

Wil jij aan de slag als zzp’er in de zorg?

Wij helpen je aan de opdrachten die bij je passen. Benieuwd hoe het werkt? Dat zie je hier!

1. Aanmelden als zzp’er

Via onze website meld je je gemakkelijk aan als zzp’er. Als je alle benodigde documenten hebt, kan je die direct uploaden in jouw MijnDNZB account, zodra je de inloggegevens hebt ontvangen. Zo zorgen we voor een snelle en soepele aanmelding.

2. Eerste kennismaking

Als al jouw documenten compleet zijn, dan plannen we een intake in op locatie! Daarin maken we graag kennis met je, stellen we onze opdrachtgevers aan je voor, bespreken we de diensten die je graag zou willen werken en lichten we onze werkwijze toe.

3. Op zoek naar een opdracht!

Via MijnDNZB blijf je gemakkelijk op de hoogte van beschikbare diensten. Zie je er één die bij je past? Accepteer dan de dienst.

4. Je eerste opdracht

Tijd om aan de slag te gaan! Jij doet waar je goed in bent, wij zorgen vervolgens ervoor dat je facturen worden gemaakt, verstuurd en je tijdig wordt uitbetaald. Fijn, toch!