Update HKZ-Keurmerk en uitstel assessments!

  • 17 januari 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

In december hebben we jou via ons nieuwsbericht uitvoerig op de hoogte gesteld van het HKZ-keurmerk. Nog even in het kort: Het HKZ-Keurmerk is voor zelfstandige zorgverleners in de zorg, van niveau 3 tot en met niveau 6. Met dit keurmerk kun je aantonen dat jij als ZZP’er voldoet aan de wet- en regelgeving op gebied van zorgverlening en ondernemerschap. Het keurmerk is ontstaan om de kwaliteit van ZZP’ers aantoonbaar en inzichtelijk te krijgen. Ons nieuwsbericht gemist? Hier kun je het nog nalezen! 

Aanmelden per 1-1-2019

Sinds 1 januari 2019 kun jij je via de site van HKZ-ZZP aanmelden voor het HKZ-keurmerk. Het inschrijven bestaat uit 3 stappen: eerst upload je de gevraagde documenten en beantwoord je een aantal vragen. Vervolgens krijg je een interview (assessment) met een gecertificeerde instelling en als derde en laatste stap neem je jouw goedkeuring en certificaten ontvangst. Het keurmerk is 3 jaar geldig.

Testfase

In november 2018 heeft er al een testperiode plaatsgevonden, waarin de eerste assessments (interviews) zijn afgenomen. Uit deze testfase zijn verbeterpunten en nieuwe inzichten naar voren gekomen over hoe het gehele certificatietraject verbeterd kan worden. Daarom is er besloten om de assessments vanaf 1 maart te laten plaatsvinden, om eerst verbeteringen te kunnen doorvoeren binnen het gehele traject.

Nog heel even wachten dus!

Als ZZP’er kun je je nu nog steeds inschrijven voor het HKZ-keurmerk, maar de assessments zullen dus wat later (vanaf 1 maart 2019) plaatsvinden. Heb jij je al ingeschreven? Laat ons weten hoe jij het traject tot nu toe vindt! Heb je je nog niet ingeschreven, maar wil jij ook graag profiteren van de voordelen? Hier kun je je aanmelden.

  • 17 januari 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Meld je aan bij DNZB

Met onze landelijke dekking is er altijd een locatie in de buurt!

Aanmelden bij DNZB
De Nederlandse Zorg Bemiddelaar B.V.KVK: 51899817BTW: NL850219322B01