HKZ keurmerk: inschrijven kan vanaf 01-2019

  • 20 december 2018
  • Landelijk
Deel dit nieuws

In ons vorige nieuwsbericht hebben we je al wat verteld over het HKZ-keurmerk. Vandaag gaan we er wat meer op in. Het HKZ-keurmerk is namelijk vanaf 1 januari 2019 aan te vragen voor jou als ZZP’er! Wel zo handig natuurlijk als je er dan alles over weet en je op tijd inschrijft!

Wat houdt het keurmerk in en wat heb ik eraan?

Het HKZ-Keurmerk is voor zelfstandige zorgverleners van niveau 3 tot en met niveau 6. Dit keurmerk toetst jouw kwaliteiten als zelfstandig zorgverlener door middel van een beoordeling van jouw documenten in combinatie met een interview met een onafhankelijke certificerende instantie. Met dit keurmerk kun je aantonen dat jij als ZZP’er voldoet aan de wet- en regelgeving op gebied van zorgverlening en ondernemerschap. Het keurmerk is ontstaan om de kwaliteit van ZZP’ers aantoonbaar inzichtelijk te krijgen.

En wist je dat DNZB zich samen met andere partijen hard heeft ingezet om het HKZ-keurmerk voor ZZP’ers in de zorg te realiseren? We vinden het namelijk belangrijk dat jij goed op de hoogte bent van de eisen van de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) en de Belastingdienst waar je aan moet voldoen. Gelukkig geeft het HKZ keurmerk hierin duidelijkheid en helpt het jou te voldoen de geldende wet- en regelgeving!

Voordelen HKZ-keurmerk

Het belangrijkste voordeel is dat, zodra je het keurmerk hebt, je voor drie jaar voldoet aan alle eisen en regels. Daarmee kun je dus aan de hand van één certificaat je betrouwbaarheid, kwaliteit en zorgvuldigheid aantonen bij je opdrachtgevers. Met het certificaat voldoe je aan alle verplichtingen, lever je kwaliteit als ZZP’er en ben je een betrouwbare ZZP’er in de zorg. Daarnaast ben je met het keurmerk op zak verzekerd dat je, ondanks wijzigingen en veranderingen in de Wkkgz, voldoet aan alle regels en eisen! Wel zo handig dus.

Waar kan ik het aanvragen?

Het HKZ-keurmerk kun je vanaf 1 januari 2019 aanvragen via deze pagina op de site van HKZ-ZZP. Nadat je je documenten heb geüpload, beantwoord je wat vragen in een gesprek met een onafhankelijke partij. De vragen gaan over je documentatie en werkwijze als ZZP’er. Bij het goed doorlopen van stap 1 en 2 reikt de certificerende instelling het HKZ-keurmerk uit.

Meer weten over het keurmerk? Ga dan naar de site van HKZ-ZZP of neem contact op met één van onze DNZB medewerkers! Wij helpen je graag!

  • 20 december 2018
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Meld je aan bij DNZB

Met onze landelijke dekking is er altijd een locatie in de buurt!

Aanmelden bij DNZB
De Nederlandse Zorg Bemiddelaar B.V.KVK: 51899817BTW: NL850219322B01