Gezond eten tijdens werkdagen

  • 01 augustus 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Er zijn soms dagen op je werk die zo druk zijn dat je nauwelijks tijd hebt om even iets eten. Daarnaast is het niet vanzelfsprekend dat elk bedrijf een gezonde maaltijd aanbiedt. En dat is nu juist wel belangrijk, want gezond eten brengt veel voordelen met zich mee, je bent productiever en krijgt meer energie! Met een stukje planning en voorbereiding is het zeker mogelijk om snel makkelijke en gezonde maaltijden en tussendoortjes te maken. Hieronder een aantal tips!

Neem zelf een lunch mee

Neem zelf je lunch mee, de maaltijden die je in kantines koopt zijn vaak niet al te gezond en die kant en klare maaltijden van de supermarkt ook niet. Wees niet bang, je hoeft het jezelf echt niet moeilijk te maken. Er zijn genoeg manieren om een gezonde lunch te maken en wat niet veel tijd kost. Klik hier voor een aantal makkelijke recepten.

Voorbereiding is het halve werk

Bereid in het weekend of tijdens het maken van je avondeten ook meteen je lunch, als je toch bezig bent kun je dat beter meteen doen. In het weekend kan je alvast de basis van je lunch maken. Kook bijvoorbeeld alvast je pasta of rijst en bak alvast een stukje vis, dan hoef je de avond van te voren alleen nog groenten toe te voegen. Daarnaast kun je de restjes van je avondeten vaak nog gebruiken voor je lunch. Zonde om weg te gooien, toch?

Geen koelkast op je werk? Kies voor alternatieven!

Niet iedereen heeft een koelkast binnen handbereik op zijn of haar werk, dat betekent niet dat je geen gezonde maaltijden kan meenemen. Rijstwafels, crackers, avocado’s of sinaasappels zijn producten die je makkelijk mee kan nemen en toch gezond zijn!

Gezonde tussendoortjes

Om je trek tussen de maaltijden te stillen is het handig om wat tussendoortjes mee te nemen. Denk aan bijvoorbeeld gezonde granen/muesli repen, groentesnacks, fruit of noten.

Drink voldoende water

Dit klinkt je waarschijnlijk bekend in de oren maar drinken is echt heel belangrijk. Zorg dat je altijd een flesje water bij je hebt, vul deze een paar keer per dag en je weet dat je voldoende vocht binnen hebt gekregen.

Tip: sla nooit je ontbijt over, dit is de belangrijkste maaltijd van de dag! Het zorgt voor een verzadigd gevoel en de kans is daarom kleiner dat je gaat snoepen voordat het lunchtijd is. 

 

 

  • 01 augustus 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Meld je aan bij DNZB

Met onze landelijke dekking is er altijd een locatie in de buurt!

Aanmelden bij DNZB
De Nederlandse Zorg Bemiddelaar B.V.KVK: 51899817BTW: NL850219322B01