Drukke werkdag? Zo kun je na je werk ontspannen!

  • 25 januari 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Druk, drukker, drukst! We kennen het allemaal. We willen alle cliënten evenveel liefde, zorg en aandacht geven en rennen en vliegen daarom van de ene naar de andere opdracht. En ook al zorgen wij via MijnDNZB dat je administratieve lasten merendeels weggenomen worden, het blijft druk! Wij zijn enorm trots op onze ZZP’ers maar gunnen ze natuurlijk ook alle ontspanning. Want ontspannen na het werk is echt van belang. Ondanks het feit dat we na ons werk vaak toch nog even boodschappen willen doen, de was willen ophangen of verder willen leren voor dat ene certificaat, is gas terugnemen noodzakelijk voor iedereen! Daarom geeft DNZB je enkele tips om goed te ontspannen na het harde werken.

Tip 1: Simpele taken en evalueren

Geen moeilijk taken meer pakken en geen lastige opdracht meepakken. Nee, doe dat laatste half uurtje op je werk gewoon even de makkelijkere dingen. Probeer daarnaast ook om je werk achter je te laten als je naar huis gaat en echt even tijd voor jezelf te nemen. Blijf je toch malen over die ene situatie? Probeer je dan goed te focussen op de positieve dingen. Probeer te evalueren wat positief was aan je dag. Vaak zit dat in de kleine dingen!

Tip 2: Gebruik je reistijd!

Klaar met werken? Of je nu met de auto naar huis gaat, de fiets pakt of met het openbaar vervoer naar huis gaat, de weg naar huis is het moment om je dag goed af te sluiten. Luister dat ene leuke nummer of bedenk wat je ’s avonds gaat doen (en dan bedoelen we natuurlijk de ontspannende dingen).

Tip 3: Je hoeft geen marathon te lopen, maar sporten kan geen kwaad!

We horen het wel vaker: “Ga eens lekker sporten!” Ook al begrijpen we dat je na een lange werkdag het liefst op de bank ploft... Sporten is hartstikke goed voor je! Wist je bijvoorbeeld dat lichaamsbeweging verschillende chemicaliën in de hersenen stimuleert, die je gelukkiger maken en helpen ontspannen? Ook kun je door te sporten je hoofd lekker leeg maken. Ga dus vooral lekker een rondje wandelen, wat yoga oefeningen doen of een rondje hardlopen!

En dan de laatste…Tip 4: Plan je vrije dag

We vinden het vaak niet zo moeilijk om een dag vrij te nemen en dan lekker op de bank te zitten en niets te doen. Wat wel weer lastiger is, is om van die bank op te staan en dingen te gaan doen. Plan daarom ook op je vrije dag je agenda in. Schrijf op wat je gaat doen: wassen, koken, sporten of tuinieren. Wat in je agenda staat, gebeurt ook. Uiteraard kan het lezen van een goed boek, afspreken met een vriendin of lekker een filmpje kijken met een kopje thee ook ingepland worden!

Wil je meer tips om te kunnen ontspannen na een werkdag? Neem dan eens een kijkje op HUG BLOG!

  • 25 januari 2019
  • Landelijk
Deel dit nieuws

Meld je aan bij DNZB

Met onze landelijke dekking is er altijd een locatie in de buurt!

Aanmelden bij DNZB
De Nederlandse Zorg Bemiddelaar B.V.KVK: 51899817BTW: NL850219322B01